لباس فرم اداری زنانه

برند سازی با استفاده از المان های سازمانی

هر یک از وجوه بصری برند که در داخل یا خارج یک سازمان یا شرکت استفاده می‌شوند طراحی خاصی صورت میگیرد.
موارد بصری مانند : مانتو فرم اداری ، لباس فرم ، لباس فرم هواپیمایی و لوازم داخلی سازمان تا تابلوهای سازمانی و سر در مجموعه متفاوت هستند.
با توجه به توضیح بالا، میتوان کاربردهای مهم المان های بصری یک سازمان یا موسسه را به صورت زیر بیان کرد:

هر سازمان ، شرکت ، اداره یا بنگاه اقتصادی و … نیازمند برنامه ای از پیش اندیشیده شده جهت ایجاد و حفظ ارتباط با مشتریان و مخاطبین خود است.
سازمان ها در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر سعی در خلق تصویری متمایز از خود در اذهان مشتریان و مخاطبین داشته و تمام تلاش خود را بکار می گیرند تا اولین تصویر ذهنی مخاطبین از آن گروه کالایی یا خدماتی را از آن خود نماید. آنچه مسلم است برند سازی، لازمه چنین هدفی است که باید بر اساس برنامه ای منظم و مدون بر حوزه های تولید وبازرگانی، اعمال گردد. این مفهوم را نباید با برندسازی اشتباه گرفت، در واقع ایجاد هویت بصری بخش از برنامه برندسازی است.


هویت بصری سازمانی، تصویری متحد و یکپارچه از سازمان ایجاد می کند. از نشانه( آرم) و اوراق اداری گرفته تا تابلوها، از بدنه خودروهای در اختیار، تا سبک و سیاق تبلیغات، از یکسان سازی و استاندارد سازی لوگو، نشانه ها، رنگ ها، فونت ها گرفته تا هر چیزی که به آن سازمان مربوط می شود را شامل می شود و آگاهی نسبت به سازمان را افزایش می دهد.
هویت سازی بصری اقدامی مهم و خطیر است که با انجام دادن آن نام تجاری سازمان یا محصول آن، وجه، نمود و ارزش افزوده پیدا می کند. اگر این هویت به درستی طراحی و اجرا شود، یادآور همیشگی و مستمر چهره سازمان بوده که در همه جا قابل رؤیت بوده و همه سهامداران، مشتریان و مخاطبان با دیدن آن خرسندانه به حرکت در آمده و وفاداری خود نسبت به برند را افزایش می دهند.

بدون دیدگاه